We helpen je graag verder Chat met ons

Efficiëntie is winst; lever altijd de beste service aan je klanten

Nieuws

Als horecaondernemer streef je naar 100% efficiëntie. Hoe efficiënter je bent, hoe gestroomlijnder alles loopt. Efficiëntie geeft rust, maakt tijd vrij voor je personeel en brengt geld in het laatje.

Soms wordt je efficiëntie door omstandigheden verstoord. En als dit omstandigheden zijn die je zelf niet in de hand hebt, dan is dat zeer frustrerend. Een internetstoring, bijvoorbeeld, wordt veroorzaakt door overmacht. Je efficiëntie gaat ongewenst naar beneden en daar kan je niets aan doen.

Tenminste, zo lijkt het. Spont biedt een uniek kassasysteem aan dat ondersteund wordt door het Ditto Intelligent Edge Platform. Dat doen we als enige in de Benelux. Met dit systeem werken al je draadloze apparaten gewoon door, ook als het internet dat niet doet.

Een dip in je efficiëntie heeft gevolgen

Ook al werkt het internet misschien 98% van de tijd goed, het zijn de overige 2% die je efficiëntie aantasten. Daarbij heb je soms te maken met ziekte onder je personeel en andere omstandigheden die je dagelijkse routine in de war brengen. Dit heeft direct gevolgen voor je dienstverlening, maar je merkt het ook op de lange termijn.

01. Gevolgen die je direct merkt

Een verstoring van je routine levert op dat moment problemen op. Klanten moeten langer wachten en worden ongeduldig. Er worden fouten gemaakt in het opnemen van de bestellingen. Je apparaten communiceren niet meer met elkaar als je internet wegvalt. Je voorraad en boekhouding worden niet bijgewerkt.
Het zijn slechts enkele directe gevolgen die je ondervindt aan een dip in je efficiëntie.

02. Gevolgen op de lange termijn

Als de normale dienstverlening weer is hervat, krijg je met de nasleep te maken. Je moet je boekhouding en voorraad bijwerken en handmatig doorvoeren welke bestellingen zijn opgenomen en wat er is betaald.

Het is mogelijk dat klanten die lang hebben moeten wachten klagen of zelfs een negatieve recensie over je achterlaten. Misschien gaan ze de volgende keer ergens anders naartoe als ze wat willen eten of drinken.

Op de lange termijn merk je het verlies van efficiëntie vaak in je cijfers. Je loopt belangrijke inkomsten mis en dat had niet gehoeven.

Uitstekende efficiëntie met de producten van Spont

Bij Spont begrijpen we hoe belangrijk het is dat jij je klanten altijd goed kunt helpen. En deze dienstverlening verslechtert als je efficiëntie minder is. We hebben een aantal producten waarmee je dit soort problemen opvangt.

  • Bestelzuil: een bestelzuil geeft je gasten de mogelijkheid al te bestellen voordat ze aan de beurt zijn. Dat is handig als je tekort hebt aan personeel of als je gasten even snel wat willen eten.
  • QR-codes: biedt bestellen via QR-codes aan op een dode hoek op het terras. Je kunt QR-codes ook alleen gebruiken als het druk is. Het is een extra methode voor je gasten om door te geven wat ze willen kopen.
  • Alles-in-1 handhelds: met onze handhelds kan je personeel alles doen. Bestellingen opnemen, veranderingen doorgeven en zelfs draadloze betalingen opnemen. Zo hoeven ze niet met meerdere apparaten te werken.

Het kassasysteem dat altijd werkt

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de oplossingen die we kunnen bieden. Daarbij verkopen we ook een uniek kassasysteem. Dat doen we als enige in de Benelux.

Al onze draadloze apparaten staan in contact met de centrale kassa. Dat doen ze via een WiFi verbinding. Valt deze verbinding weg, dan zorgt het Ditto Intelligent Edge Platform ervoor dat ze toch met elkaar kunnen blijven communiceren.

Dat betekent dat draadloze betalingen gewoon plaats kunnen vinden, dat je administratie op orde blijft en dat klanten van de storing weinig zullen merken. Je personeel werkt door als altijd en alles wordt opgeslagen in een streng beveiligde offline database. Is de storing voorbij, dan wordt je systeem automatisch aangevuld en is het alsof er nooit een stroring is geweest.

100% efficiëntie is lastig

Het is in de horeca altijd mogelijk dat je om wat voor reden dan ook even minder efficiënt bent. Maar met de producten van Spont en de ondersteuning van Ditto ben je hier optimaal op voorbereid. Een internet storing, ziekte in het personeel en onverwachte drukte kunnen je dan niets meer maken.

Op die manier zorg je dat deze momenten zo min mogelijk voorkomen, zodat je winst optimaal is en je je klanten altijd in de watten kunt leggen.

Gepost op

09 Apr 2023

Gepost door

David