Top scores voor klanttevredenheid met de kassasystemen van Spont
Nieuws
Een internet storing in je horecabedrijf is lastig voor jou en je medewerkers. Het werkritme raakt in de war, alles moet handmatig worden doorgevoerd en jij verliest je efficiëntie. Ook al is de storing maar van korte duur, op de werkvloer isalles even helemaal anders.
Maar hoe ervaren je klanten een storing? Zij betalen je boterham, dus
klanttevredenheid is in de horeca essentieel. Het is waar je je restaurant of café
elke dag voor opent.
Uiteraard hebben je klanten ook last van een storing. Maar met de
kassasystemen van Spont is het ‘business as usual’. Lees verder over hoe een
storing je klanten beïnvloedt en over wat je kunt doen om hen ook als het
internet uitvalt perfect te blijven bedienen.
De gevolgen van een internet storing voor je klanten
Modernisering is iets waar je klanten op rekenen. Het gebruik van QR-codes,
vooraf bestellen via een bestelzuil en draadloos betalen met de telefoon; het
wordt de norm. Een storing kan zo’n modern systeem flink in de war brengen.
Dat is erg vervelend voor jou, maar dit is wat je klanten daarvan merken.
01. Lange wachttijden
Tijdens een storing kan je personeel niet werken zoals ze gewend zijn. Ze moeten veel taken handmatig gaan doen en bestellingen worden niet automatisch meer doorgevoerd naar je kassasysteem. Ze krijgen dus te maken met extra werk.
Daar is jouw rooster niet altijd op ingesteld. Het gebruik van QR-codes en bestelzuilen is juist ideaal als je te maken hebt met een personeelstekort. Dit zijn methoden die je medewerkers ontlasten en die er dus niet meer zijn als je internet uitvalt.
Dat merken je klanten ook. Ze moeten langer wachten tot ze geholpen worden. Het duurt langer voordat hun bestelling klaar is. Willen ze een extra drankje bestellen, dan is je personeel soms lastig bereikbaar.
Het gevolg is dat klanten gaan klagen, dat ze ongeduldig worden en dat ze, in het ergste geval, zelfs weglopen. Je loopt omzet mis, en een tevreden klant die de deur uit loopt. Misschien schrijven ze een negatieve recensie over je bedrijf. Dit heeft ook als alles weer online is nog gevolgen.
02. Bekende betaalopties vallen uit
Zoals al even aangegeven, verwachten klanten de snelste draadloze betalingen. Dat wordt tegenwoordig al gedaan met mobiele telefoons en horloges. De tijd van contant betalen en het invoeren van een pincode zijn eigenlijk voorbij.
Als je apparaten niet meer met elkaar kunnen communiceren, zullen bepaalde betaalmogelijkheden ook uitvallen. Dat heeft weer als gevolg dat sommige klanten niet kunnen betalen zoals ze dat zouden willen. Niet iedereen heeft meer contant geld bij zich of een alternatieve optie voor handen.
Dit is een lastig probleem om op te lossen. Er zullen gasten zijn die niet kunnen betalen tijdens een storing. Wat doe je met hen?
03. De sfeer verandert
Het is altijd een goed idee om je personeel te trainen voor een dergelijke storing. Iedere horecaeigenaar weet dat blindelings vertrouwen op het internet geen goed idee is. Het is geweldig als het werkt, en dat doet het ook 98% van de tijd. Trainen voor een storing is even belangrijk als een brandoefening.
Toch zal je personeel tijdens een storing altijd iets in de war raken. De workload gaat omhoog en de normale omstandigheden veranderen. Dit levert stress op en daar kunnen sommige mensen beter mee leven dan anderen.
Het is goed mogelijk dat je gasten tijdens een storing een verandering merken in de sfeer. Het gezellige en ongedwongen gevoel dat ze bij jou gewend zijn slaat om. Ook al probeert je personeel dit niet te laten merken, er kunnen fouten worden gemaakt en er zullen bijzondere problemen ontstaan. Alleen de meest doorgewinterde en stressbestendige medewerkers worden daar niet door beïnvloedt.
Trainen helpt, maar het is niet genoeg
Wil je altijd een topscore voor klanttevredenheid, dan is trainen van je personeel alleen niet genoeg. En dat hoeft ook niet meer. Met de oplossingen van Spont ben je niet langer afhankelijk van het internet. Wij werken samen met Ditto en bieden als enige in de Benelux kassasystemen aan die worden ondersteund door hun Intelligent Edge Platform.
Dit platform treedt in werking als het internet uitvalt. De apparaten die normaal met elkaar in verbinding staan via je WiFi verbinding, gaan nu communiceren via hun eigen Ditto netwerk.
De voordelen spreken voor zich:
- Het is business as usual, alsof de storing niet plaatsvindt.
Betalingen, bestellingen en reserveringen worden gewoon doorgevoerd.
Je boekhouding en voorraad worden bijgehouden in een offline database.
Na de storing wordt alles wat is gedaan automatisch doorgevoerd in je systeem.
Bespreek de mogelijkheden met ons
Lijkt een Spont kassasysteem met ondersteuning van Ditto jou een uitstekende oplossing? Dan komen we dat graag op jouw locatie vrijblijvend demonstreren. Wij zijn erg trots op onze unieke samenwerking met Ditto en praten graag meer over de mogelijkheden die dit biedt in de horeca.
Neem daarom contact op met ons. Dat kan via de telefoon, e-mail, chat en WhatsApp. We beantwoorden al je vragen en laten je zien wat ons kassasysteem voor jouw horecabedrijf kan betekenen. Afhankelijkheid van een goede internet verbinding behoort tot het verleden.
De voordelen spreken voor zich:
- Het is business as usual, alsof de storing niet plaatsvindt.
Betalingen, bestellingen en reserveringen worden gewoon doorgevoerd.
Je boekhouding en voorraad worden bijgehouden in een offline database.
Na de storing wordt alles wat is gedaan automatisch doorgevoerd in je systeem.
Gepost op
14 Apr 2023
Gepost door